La zuna

Tengo oyío munches veces que la xente mozo davezu entama a fumar por mor de la presión de los collacios. Nun me cuesta creyelo, pero sé que tamién hai delles persones qu’entamen por cuenta propia.

El mio primer cigarru merquélu nun quioscu, na dómina na que tovía se vendíen sueltos, encendílu con un chisqueru que traxi de París, conque tuvo de ser nel añu 2002, y fumélu na entrada d’un garaxe que taba cerca de mio casa. Asina foi permunchu tiempu: lo poco que fumaba fumábalo a escondíes de la familia y los amigos.

La primer vez que recuerdo mercar un paquete de tabacu y fumar como si fuere daqué normal, ensin mieu a que me viere naide, foi cuando fui a Salamanca nel 2004 a facer la prueba d’accesu pa la carrera. Esa foi, tamién, la primer vez que me propunxi seriamente nun fumar más. Saliera contentu de les pruebes, abondo convencíu de que diba aprobar y, sentáu a la vera’l ríu Tormes, llegué a la conclusión de que si diba estudiar en Salamanca, nun podía gastar les perres en tabacu. Asina foi como tiré mediu paquete nel primer cubu de basura qu’atopé y marché pa la estación. Ellí alcontré embaxo un billete de venti euros: interpretélo como una señal de que si nun fumaba nun diba tener problemes pa financiame la carrera y asina aguanté unos cuantos meses.

A lo llargo los años tengo dexáolo y vuelto a entamar más veces de les que soi a recordar, too ello ensin llegar a ser nunca bramente fumador fumador. Lo más que llegué a fumar foi cuando tuvi en Bélxica d’Erasmus, ente febreru y xunu de 2006. Tando ellí falé con una amiga que me dixo que nun ye difícil dexalo si nun se pasa de siete al día, conque toles mañanes daba vuelta a siete cigarros del paquete: si quería fumar y namás que tenía dellos puestos como vienen, cola boquiella p’arriba, esperaba a l’otru día. Pero paez que nun funcionó tan bien: esa foi la vez que más me costó dexalo.

Anguaño va yá, pa mio idea, munchu tiempu que nun fumo y, magar que de xemes en cuando m’entren ganes, voi aguantando bien. Confío en qu’eso nun cambie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *